Vad du behöver veta om Venedig. Venedigs budget

Sök efter en lite

Ett dyrt alternativ men en unik behandling långt från de galna folkmassorna Vi besökte ön Giudecca i september och på en vacker solig dag ätit lunchen på ett infall vid Ristorante the Crea. Platsen är rätt mitt på ön ner en liten sidogata som vetter bort från staden Venedig. Utsikten över kajen är vacker och att Eftersom det var en vacker dag satt vi på terrassen och var den första halvtimen de enda kunderna. Restaurangen fylldes gradvis under lunchtiden och vi fann att platsen och utsikten inte var de enda skälen att besöka eftersom maten vi hade olika skaldjurrätter var läcker. Det var ett dyrt alternativ men en mycket trevlig och unik behandling bort från de galna turistområdena i Venedig. Mer Datum för besöket: september Tack för att du skickade in en ändring. Vi granskar nu ditt förslag. Betygsätt översättningen.

Hur man kan ta sig runt billigt

Tweeta Giardini Pubblici är Venedigs stadspark. Ett söndagsmorgon traskar jag på den breda kajen förbi parkens båtbusshållplats, under höga kastanjer med mörkgröna kronor, genom den nyrenoverade och daggvåta lekparken. Det luktar sjö och hav, vass, dy samt mineral, och kyrkklockorna i Francesco di Paola ringer till gudstjänst. Senaste 30 åren har Venedigs bofasta befolkning halverats. Halva stan är uthyrd till rika amerikaner, andra halvan är förvandlad mot överprissatta hotell med klaustrofobiskt små kammare. Men nej, det är inte alltsammans sanningen: i Santa Helena längst ut på Venedigs tåspets är det hyreshus, stekos och hårdrock från köksfönster, arom av nybakat bröd från små bagerier på hörnen, tvätt på tork samt småkillar som spelar boll i skuggan av den väldiga fotbollsstadion. Jag tar en bild och tänker på den som en trofé: jag fångade det fridfulla vardagslivet i Venedig! Rialtobron inom våra hjärtan.

Hur man lever billigt

Bruten safir93 i Italien Lämna en inlägg Hejhej! Eftersom att jag har en slags maxgräns på ord per rynka så har bloggen blivit dåligt uppdaterad. En bra sak som verkar hava hänt under min tid i Italien är att jag har blivit förbättring på att planera mina uppgifter. Mig lämnar in arbeten en vecka före deadlinen. Vet inte vad som inneha hänt riktigt, men Sofia 2. Emellan allt pappersarbete har jag ändå hunnit resa och hänga med mina nyfunna kompisar ganska mycket. Det är egentligen det absolut bästa jag vet: folk och nya platser. Så tänkte begå en liten sammanfattad version av allting det bra som har hänt den senaste tiden.

Betyg och omdömen

Florens 25 — 28 oktober Min tvåmänning Ulla och jag var i västra Medelhavet för två år sedan. Vi var väldigt nöjda både med resan och med rederiet Costa så vi beslöt att göra ytterligare en resa fast denna gång i östra Medelhavet. För att kunna utnyttja billiga flyg var vi tvungna att förlänga bortavaron så vi valde att åka kring lite i Italien när vi likväl var i farten. Tisdagen den 25 oktober satte jag mig på planet mot Stockholm, hämtade upp Ulla gällande Arlanda och tillsammans fortsatte vi därefter mot Venedig, Marco Polo. Vi tog flygbussen in till stan och därefter tåget till Florens där vi tog in på WOW hostel, ett avsevärt trevligt och prisvärt boende centralt inom stan. Innan vi skulle ut samt äta på kvällen satt jag gällande sängen och helt plötsligt började den att skaka. Jag blev jätterädd! Dagen därpå gick vi till Domen, den vackraste kyrka jag känner till. Därborta hade vi stämt möte med vännerna Ubaldo och Titti som jag lärde känna när vi hade gemensamt skolutbyte.

Information

Reglerna Vad du behöver veta om Venedig. Venedigs budget Venedig är en kanske dyr stad, någon vet det, dessutom en som aldrig har varit därborta. Det är förståeligt: staden ligger absolut i havet, vilket komplicerar läggning samt underhåll av all kommunikation, därför ökar kostnaderna för deras underhåll. Alla produkter importeras, och Venedig behöver många bruten dem, särskilt under högsäsongen. Å andra sidan lockar stadens hundraåriga härlighet bred vattnet intresset för miljontals turister, vilket också verkar motivera de uppblåsta priserna. Hur sparar jag i Venedig? Det finns inga regler från vilka det inte finns några undantag.